Urząd marszałkowski
ngo
BIP
Jeden procent
2014-07-11

Zbiórki publiczne - nowe zasady

Od 18 lipca 2014 r. obowiązują nowe zasady dotyczące zbiórek publicznych. Zgodnie z ustawą o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych, obsługa zgłoszeń jest obsługiwana wyłącznie w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji.

Od 18 lipca 2014 r. obowiązują nowe zasady dotyczące zbiórek publicznych. Zgodnie z ustawą o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych, obsługa zgłoszeń jest obsługiwana wyłącznie w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji.


Najważniejsze zmiany wprowadzone przez MAiC:

1. Obsługa zgłoszeń zbiórek publicznych jest prowadzona wyłącznie w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji

2. Pozwolenia na zbiórki publiczne zastąpione są zgłoszeniem zbiórki publicznej - decyzje wydawane przez różne organy administracji zostały zastąpione zgłoszeniem, dane ze zgłoszenie będą zamieszczone na portalu: www.zbiórki.gov.pl

3. Zgłoszenie, aktualizację danych, sprawozdanie można wysłać elektronicznie, z wykorzystaniem gotowych formularzy, z użyciem profilu zaufanego ePUAP albo bezpiecznego podpisu elektronicznego oraz w formie tradycyjnej, papierowej

4. Wszystkie informacje dotyczące zbiórek są dostępne na portalu www.zbiórki.gov.pl

5. Zbiórki elektroniczne (np. przelewy na rachunek bankowy, wpłaty online, wysyłanie sms'ów) można prowadzić bez dodatkowych formalności - nowa ustawa dotyczy wyłącznie zbiórek organizowanych bezpośrednio w miejscach publicznych

6. Obniżone zostały koszty związane z organizacją zbiórek publicznych - zniesiona została opłata skarbowa dla organizatorów zbiórek oraz obowiązek publikacji sprawozdań w prasie.


Wszelki informacje o nowej ustawie można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji: www.mac.gov.pl

Podstawa prawna: ustawa o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych (Dz. U. z 2014 r. poz. 498)